Flags

Flags
Bayern, USA, Deutschland

Saturday, December 22, 2007

I Am So Glad When Christmas Comes

Here's a wonderful Lutheran Christmas hymn from Norway:

Jeg er så glad hver julekveld, for da ble Jesus født,
da lyste stjernen som en sol, og engler sang så søtt.

Det lille barn i Betlehem han var en konge stor,
som kom fra himlens høye slott ned til vår arme jord.

Nå bor han høyt i himmerik - han er Guds egen sønn,
men husker alltid på de små og hører deres bønn.

Jeg er så glad hver julekveld, da synger vi hans pris;
da åpner han for alle små sitt søte paradis.

Da tenner moder alle lys, så ingen krok er mørk;
hun sier stjernen lyste så i hele verdens ørk.

Hun sier at den lyser enn og slokner aldri ut,
og hvis den skinner på min vei, da kommer jeg til Gud.

Hun sier at de engler små de synger og i dag,
om fred og fryd på jorderik og om Guds velbehag.

Å gid jeg kunne synge så, da ble visst Jesus glad;
for jeg jo også ble Guds barn engang i dåpens bad.

Jeg holder av vår julekveld og av den Herre Krist,
og at han elsker meg igjen, det vet jeg ganske visst.


Here's the English from ,,Evangelical Lutheran Hymnary" of the Evangelical Lutheran Synod:

I am so glad when Christmas comes, The night of Jesus' birth,
When Bethl'em's star shone as the sun And angels sang with mirth.

The little Child of Bethlehem, The King of heav'nly grace,
Came down from His exalted throne To save our fallen race.

He's now returned to heav'n above, God's Son He is alway;
He ne'er forgets His little ones But hears them when they pray.

I too would sing my Savior's praise, My joy, my crown, my Lord;
For He has made me His own child By Water and the Word.

I love this precious Christmas eve And my dear Savior mild,
And I shall not forget the truth: He loves me as His child.

I am so glad when Christmas comes: Let anthems fill the air!
He opens wide for ev'ry child His paradise so fair.

No comments: